Friday, July 23, 2010

Bintang Paling Popular

(aku pernah jd artis suatu ketika dahulu.korang pernah x?aku bukan berlagak .. tp korang yg nk tau sgt kan3? yg benar tetap akan menjadi benar)

kita semua adalah artis, percaya?

dalam kalangan kita jugak ada artis paling popular, percaya?

dan utk anugerah sepanjang hayat ada jugak, percaya?

dalam kalangan kita ada yg nk jd 'lebih' popular, percaya?

ada yg ambil jalan mudah, gosip sana seksis sini, percaya?

ada yg ambil jalan jauh cket, training3 ... dpt duit simpan.bukak syarikat, percaya?

......................................................

saja ajak korang bukak cket 'view' .. ABPPBH saban tahun org dok layan.agak2 korang aku layan ke x? mesti la 'layan' jugak.aku kan artis mestilah kena ambil tahu.haish!

.......................................................


dunia ini pentas lakonan.skrip sudah diberi, terpulanglah nk ikut atau tidak.panel yg memerhati dan menilai pn ada, korang nk jadi ape pn itu lantak koranglah.jgn risau dan jgn gelisah.yg mengarah lakonan ini adalah korang sendiri.malah panel2 jemputan pn xde, koranglah segalanya.maka mari la sesama tungkus lumus jd pelakon yg terbaik, hadaf yg baik perlu diturutu cara yg indah dan baik.harap2 kite dpt anugerah nanti di ABPPBH! yeah!

ok , selesai cerita di dunia ,,

maka sampailah waktu yg ditunggu2.para panel telah puas berkira2 utk beri markah pd kita semua.set2 pergambaran pn telah dimusnahkan serta merta.maka beratur panjanglah 'artis2' dunia utk menuai hasil2 yg telah ditanam sepanjang karier mereka.BERJAYA?yeah!

ada yg kecundang ...

“Sesungguhnya Allah SWT mengharamkan atas kalian kenikmatan surga. Penduduk surga bertanya kepada mereka, “Apakah yang membuat kamu masuk ke neraka saqar?" Mereka menjawab, “Kami tidak melakukan shalat, kami juga tidak memberi makan fakir miskin. Kami tenggelam bersama orang-orang yang durhaka dan kami mendustakan Hari Kiamat.” (Al-Muddatstsir: 42-46)

“Mereka memanggil-manggil, 'Wahai penjaga, mohonlah agar Tuhanmu itu mengadili kami lagi.' Ia menjawab, 'Sesungguhnya kalian akan menetap di sini.'”

Kemudian terjadilah adu-bicara sesama mereka sendiri di dalam neraka itu. Orang-orang yang sesat berkata kepada orang-orang yang menyesatkan mereka: “Sesungguhnya kalianlah yang telah menyesatkan kami”. Mereka menjawab, “Justru kalianlah yang menghendaki sendiri hal itu lantas mengikuti kami.” Orang-orang yang tertindas dan lemah berkata kepada orang-orang yang congkak, “Seandainya tidak karena kalian, maka kami ini adalah orang-orang yang beriman." Orang-orang yang sombong itu berkata kepada orang-orang yang lemah, 'Kamikah yang telah menghalangi kalian dari petunjuk setelah petunjuk itu datang kepada kalian? Tidak, sebenarnya kalian sendirilah orang-orang yang berdosa.'" (Saba': 32)

Lalu, mereka berkata kepada setan-setan, ”Sesungguhnya kalianlah yang telah menyesatkan kami." Setan-setan itu pun menjawab mereka, ”Dan berkatalah setan ketika urusan hisab telah diselesaikan, ’Sesungguhnya Allah telah menjanjikan kepada kalian dengan janji yang benar dan aku pun telah berjanji kepada kalian akan tetapi aku menyalahinya. Sekali-kali tidak ada kekuasaan bagiku terhadapmu, melainkan sekedar aku ini menyuruh kamu, lalu kamu mematuhi seruanku, oleh sebab itu janganlah kamu mencerca aku, akan tetapi cercalah dirimu sendiri. Aku sekali-kali tidak akan dapat menolongmu. Dan kamu pun tidak akan dapat meno-longku." (Ibrahim:22)

(Sungguh, tidak ada jalan lain di hadapan mereka kecuali menyerah dan menerima siksaan lantaran kekufuran dan kesesatan mereka. Mereka menetap untuk selama-lamanya di dalam neraka jahim)

maka bergembiralah org yg berjaya didunia krn ia menjamin akhirat ...

dan jgn lupe, di akhirat kelak .. ada tayangan.yg lebih besar.bukan spt dunia setakat lampu 'LED' lip lap.penonton di 'hari anugerah' nanti semuanya akan 'celik' , nampak segalanya, bilangan penonton pula berjuta juta juta -an.

(mode bertukar menjadi sedih)

"beruntung bagi yg mensucikannya, merugi bagi yg mengotorinya"

ambil pengajaran selagi tuhan kekalkn kita dlm agama Nya.selagi tuhan beri kita nafas Nya.selagi tuhan buka pintu rahmat dan rezeki Nya.lalu dimana letak tuhan disisi kita.

~ harap aku dan korang dpt muhasabah ~

p/s : korang nk jadi 'artis dunia', 'artis akhirat' atau 'artis biase' je?


No comments: