Monday, May 12, 2014

Teaser : Himpunan Risalah Khubaib Akhi

Insyallah,

Kurang dua minggu sebelum officially berakhir hampir empat tahun berada di seberang laut, bumi barakah Urdun. Padat sungguh tarbiyah yang aku dapat dari Urdun, tempoh yang singkat ini telah mengubah aku dari segenap sudut .. kalau bukan orang sekeliling aku, akulah yang sendiri menyedari hakikat perubahan ini.

Alhamdulillah alhamdulillah

Sedang bercadang untuk kembali menulis, meninggalkan wasiat buat ikhwah akhawat generasi seterusnya. Aku menulis bukan kerana aku terbaik untuk berkongsi, tetapi aku ingin jadikan tinta ini sebagai aku-yang-seterusnya untuk mengutip pahala walaupun setelah aku mati kelak. Ambillah ibrah jika ia mengesani kalian, sebarkan jika ia adalah sunnah yang baik. teguri aibku jika ia buruk.

Mohon doakan semoga aku punya kekuatan untuk menulis semula.

"demi pena, dan apa yang ia tintakan"

Akhukum,

Khubaib Akhi