Saturday, August 7, 2010

'tak' suka atau 'ter'suka ?

(tak 'sua' maka tak 'suka', garam penambah rasa supaya lauk laku dijaja)

sebagai seorang 'stalker' yg berjaya, aku telah menge'round' di seluruh pelosok fb melihat telatah rakan2 yg sibuk berdiskusi tentang BTN.Biro Tata Negara, Biro Tarbiyah Negara o ape2lah.dek kerana cerita2 yg bersumberkn borak2 kedai kopi ,masing2 xberminat malahan lemah longlai badan bagai xmampu utk berdiri tegak ,, huhu.tak senang duduk masing2 tertiarap menunggu khabar2 tentang BTN.maka aku hanya duduk rileks sahaja.

nampaknya kebanyakan respons rakan2 adalah -ve ~ ok la, aku pn stuju.aku xberminat sgt ber'BTN'.itu biarlah rahsia.mana tau kot2 esok luse aku masuk paper klu post mende tu.ok, maka aku telah menyimpang jauh dr tajuk sebenar .. kwang3

BTN .. mengapa tidak suka?

politics, perkauman, ceramah, ngantuks, buang masa ...

BTN .. mengapa suka?

jumpe kawan .. mmm ... main bola kut .. mmm .. makan ..

setuju atau tidak, aku ckp : korang memang suka BTN! percayalah ..

5 ogos tarikh pendaftaran :

seorang geng aku adli, (nama sebenar hoho) sempat menghantar mcg.

"aku dh sampai! BEST .. "

eh budak ni, aku pn balas

"haha, bagus.first impression must b +ve ok! excited ke brader?"

die reply, setelah setengah jam berlalu ..

"haha, best sgt .. "

(sebahagian penganalisis minda menyatakan bhw jika org balas mcg kite pendek bermakna, dia nk layan tp xterdaya nk melayan.maka hal ini diistilahkn sebagai layan ala2 ayam.)

jd boleh aku simpulkn, adli sememangnye 'excited'.

begitu juga rakan2 yg lain, nampak cam seronok je gather semula di sana ye?
dua org rakanku yg hanya ingin dikenali sbg ilyas dan hafiz ghazali juga begitu ..

dan yakinlah korang sume, apabila tamatnya BTN kelak .. koranglah yg akan berheboh2 di tiap inci fb menceritakan pengalaman2 'berharga' di BTN.korang suke atau tidak BTN ni?

maka jawabnye .. ya! korang suka!

*****************************************************

"boleh jadi kita menyukai sesuatu perkata itu sedangkan ia sebenarnya amatlah buruk untuk kita, boleh juga jadi kita membenci sesuatu perkara sedangkan ia hakikatnya amatlah baik untuk kita, Allah maha mengetahui sedangkn kita hanyalah hambaNya yg lemah"

kutiplah permata di celahan kaca. bukan bererti kita mengabaikan keselamatan.ambil yg baik itu yg terbaik.belajar dari org 'dungu', belajar dari org 'lemah', belajar memupuk qana'ah.aku sendiri bile terlepas dr BTN ni kadang2 terlintas tetibe 'dengki' pd mereka yg berBTN.sekali lagi, TAHNIAH! korang adalah insan yg terpilih

*****************************************************

tak suka? atau tersuka?

maka jawablah 'suka' .. sebab sedapnya lauk krn ada 'asam' dan 'garam', hidup bukan untuk ber'suka suka' walaupun terhidang penuh 'kesukaan'.

p/s : untuk makluman aku antara yg suka menghebah heboh kan kisah2 BTN yg hanya aku 'dengar' tp aku xpnah 'rasa' pn.juz cter2 dr orang.saje nk ganggu gugat ketenangan hidup korang .. huhu.harap maaf.aku sengaja wat korang camtu.dah korang tanye aku jawab je la ~

aku nk dgr cerita2 korang ni ..

No comments: